7 פעולות מיידיות שישפרו את המיקום שלכם בגוגל

קידום אורגני הוא אחד הערוצים המרכזיים להרחבה של תנועה ממוקדת לאתר שלכם. האלגוריתם של גוגל משתמש בגורמים רבים כדי לקבוע את הדירוג של הדפים באתר שלכם ובאתרים של המתחרים. הקושי המרכזי ב-SEO הוא שגוגל משנה את האלגוריתם שלה לעיתים תכופות. למרבה המזל, לא צריך להכיר את כל הגורמים כדי לקבל דירוג גבוה יותר בביטויים הרלוונטיים לכם. יש מספר דרכים יעילות לשיפור של הדירוג וקידום האתר שלכם ברשת החיפוש של גוגל. בפוסט הזה נעבור על פעולות מיידיות שישפרו את המיקום שלכם בגוגל.

7 פעולות מיידיות לשיפור המיקום שלכם בגוגל

1. השתמשו בתמונות מקוריות בפוסטים

קידום אורגני הוא אחד הערוצים המרכזיים להרחבה של תנועה ממוקדת לאתר שלכם. האלגוריתם של גוגל משתמש בגורמים רבים כדי לקבוע את הדירוג של הדפים באתר שלכם ובאתרים של המתחרים. הקושי המרכזי ב-SEO הוא שגוגל משנה את האלגוריתם שלה לעיתים תכופות. למרבה המזל, לא צריך להכיר את כל הגורמים כדי לקבל דירוג גבוה יותר בביטויים הרלוונטיים לכם. יש מספר דרכים יעילות לשיפור של הדירוג וקידום האתר שלכם ברשת החיפוש של גוגל. בפוסט הזה נעבור על פעולות מיידיות שישפרו את המיקום שלכם בגוגל.

2. כתבו מטא דסקריפשן מקורי

Meta Description (תיאורי מטא) הם מרכיב חשוב באופטימיזציה של הדף והרבה אנשים נוטים להתעלם מהם. מטא דסקריפשן שרשום בצורה טובה משפר משמעותית את שיעור הקליקים באתר (CTR) ושיפור ה-CTR מייצר יותר טראפיק אורגני. רוב בעלי האתרים מייחסים חשיבות רבה יותר לטייטל מאשר למטא דסקריפשן, שדווקא במטא ניתן להסביר לעומק על מה הפוסט מדבר ולהוסיף קריאה לפעולה. השקיעו במטא דסקריפשן וכתבו תיאור ייחודי לכל עמוד ולכל פוסט, השתמשו בתוסף Yoast SEO כדי לכתוב תיאור באורך הנכון ותרשמו את התיאור של הפוסט בצורה ברורה כדי שהגולש ידע מראש לאיזה פוסט הוא נכנס.

3. בנו לינקים בצורה נכונה

לא ניתן לבנות אסטרטגיית SEO ללא בנייה נכונה של קישורים. חשוב לעשות שימוש נכון בקישורים פנימיים שמפנים לעמודים פנימיים נוספים באתר שלכם אך מה שמשפיע בצורה משמעותית על הדירוג זו בנייה נכונה של קישורים חיצוניים מאתרים סמכותיים בנישה שלכם. הוצאת הלינקים מאתרים אחרים ובלוגים צריכה להיות באופן טבעי עד כמה שאפשר. כדי להוציא לינקים רלוונטיים מאתרים חיצוניים לאתר שלכם מומלץ לפנות לבעלי אתרים ולכתוב מאמר אורח לבלוג שלהם או למצוא לינק שבור באתר שלהם ולהציע להם לינק חלופי רלוונטי מהאתר שלכם.

4. תשפרו דפים עם ביצועים לא טובים

אם האתר שלכם קיים כבר תקופה ארוכה, סביר להניח שיש באתר כמה דפים או פוסטים עם ביצועים ירודים או דפים שדורגו בעבר וירדו בדירוג בצורה משמעותית. זיהוי הדפים הללו ושיפורם זו אחת הדרכים המהירות ביותר לשפר את הדירוג של מילות המפתח שלכם בגוגל. בנוסף, עדכון של תוכן צורך הרבה פחות זמן עבודה מכתיבה מחדש של פוסט או עמוד מה שחוסך לכם המון שעות עבודה. קודם כל, מצאו את הדפים באתר שלכם עם הביצועים הנמוכים בגוגל אנליטיקס. כדי לקבל פירוט מלא על כל עמוד או פוסט באתר ניתן להשתמש בכלים ייעודיים לניתוח אתרים כמו AHREFS או SimilarWeb.

5. תשפרו את זמן הטעינה

זמן טעינה באתרי אינטרנט הוא גורם משמעותי בחווית המשתמש באתר שמשפיעה על הדירוג האורגני בגוגל. זמן טעינה איטי באתר שלכם גורם לנטישה מהירה של גולשים ואפילו נטישה מוקדמת של חלק מהגולשים עוד לפני שהדף נטען. ביצוע אופטימיזציות לשיפור טעינת העמוד יפחית את זמן הטעינה וישפר את חווית המשתמש והדירוג. מספר פעולות שעוזרות לשפר את זמן הטעינה: חיבור CDN, שימוש במטמון אתרים (Cache), מעבר לחברת אחסון איכותית יותר, הקטנת תמונות, הפחתה של קבצי CSS ועוד. ניתן לבדוק את זמן הטעינה שלכם ונתונים נוספים בכלים PageSpeed Insight או GTMetrix.

6. חפשו מילות מפתח בלי תחרות

למרות שרמת התחרות על מילות מפתח איכותיות הולכת וגוברת, ישנם מילות מפתח לא מנוצלות שיחסית יהיה קל לקבל עליהן דירוג גבוה.מילות מפתח ללא תחרות תקבל דירוג גבוה בצורה מהירה וגם אם היא מניבה נפח חיפושים לא גבוה, אם תשתלטו על הרבה מילים כאלו לבסוף כמות הטראפיק תצטבר ותגדל. כדי למצוא מילים כאלה בנישה שלכם, עקבו אחרי בלוגים בתחום או אתרים חזקים בנישה שלכם כדי למצוא מילות מפתח רלוונטיות שלא עלו במחקר מילות מפתח שעשיתם קודם. כלי נוסף שניתן למצוא בעזרתו מילות מפתח חדשות הוא Google Trends שמראה לכם מה טרנדי כעת בחיפושים בגוגל.

7. תהפכו אזכורים באתרים אחרים ללינקים חיצוניים

אזכור לאתר שלכם מתבצע כאשר אתר אחר מזכיר את שם המותג, הדומיין או האתר שלכם מבלי להוציא קישור לאתר. ייתכן מאוד שגוגל מעריכה אזכורים כאלו גם בלי שבעל האתר שהוסיף את האזכור הוציא קישור לאתר שלכם. לקבל קישור מאתר שאזכר אתכם זה קל יחסית מכיוון שבעל האתר כבר מכיר אתכם וזה רק עניין של שליחת הודעה עם בקשה להוספת הקישור. כדי למצוא אזכורים בלי קישור אתם יכולים להשתמש בכלים Mention או BuzzSumo, שניהם עוקבים אחר אזכורי מותג ברחבי האינטרנט. לאחר מכן פנו אל מחבר המאמר כדי לבקש ממנו להוסיף קישור לאתר שלכם.

לסיכום

קידום אורגני הוא תהליך משתמש הכולל פעולות On Site ופעולת Off Site המשפרות את הדירוג של מילות המפתח שלכם במנועי החיפוש. במאמר כאן עברנו על 7 פעולות שישפרו את הדירוג של האתר שלכם בגוגל בצורה מיידית. חלק מהפעילות הללו דורשות זמן עבודה ארוך או צוות עובדים שיטפל בהם וחלק מהמשימות מאוד פשוטות לביצוע ולא מצריכות זמן עבודה ארוך. בצעו את כל האופטימיזציות האפשריות על מנת להבטיח צמיחה משמעותית בטראפיק האורגני ושיפור משמעותי בדירוג בגוגל.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה שיווק באינטרנט לעסקים, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של EasyCloud, חברה שמנגישה שרת אחסון ואת עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. דוד ארוון

    מרתק. תודה.

כתיבת תגובה

 

סגירת תפריט
דילוג לתוכן